Ingeval van een procedure of advisering aan u is het soms noodzakelijk om onderzoek in registers van overheidsinstellingen te doen. Dit betreft o.a. de gemeentelijke basisadministratie, de registers van het Kadaster of de registers van de Kamer van Koophandel. Ingeval van procederen moeten vrijwel altijd de relevante originele en recent opgemaakte uittreksels bij de processtukken worden gevoegd.
De kosten daarvan worden door deze instanties bij ons in rekening gebracht en netto, dus zonder enige opslag, aan u doorbelast, meestal door vooraf bij u in rekening te brengen.
De kosten van gemeentelijke documenten verschillen per gemeente of andere overheidsinstelling. Doorgaans is dit ongeveer € 15,– per document doch er zijn gemeentes die fors hogere bedragen in rekening brengen.
De kosten van Kadastrale documenten en documenten uit de Kamer van Koophandel staan in beginsel vast. Zij kunnen uiteraard in de loop der tijd wel worden aangepast. U vindt de tarieven van het Kadaster en de Kamer van Koophandel in onderstaande documenten.
Tarieven Kamer van Koophandel 2019
Tarieven Kadaster 2019